Bonfiglioli
Przekładnie planetarne Bonfiglioli
Przekładnie planetarne ze względu na rozwiązanie konstrukcyjne (koło centralne obiegowe i satelity) charakteryzują się bardzo wysoką sprawnością, małą masą i gabarytami w stosunku do przenoszonego momentu i obciążeń. Dzięki temu, że napęd jest przenoszony wielopunktowo (siły rozkładają się na kilka kół i kilka zębów) bardzo dobrze przenoszą obciążenia udarowe i zmianę kierunku obrotów (mają bardzo korzystny i symetryczny rozkład sił).
Bonfiglioli dostarcza dwie główne serie przekładni planetarnych:liniowe i kątowe, które mocowane są do urządzeń za pomocą łap lub kołnierza.
Przekładnie wykonywane są w trzech wersjach wejścia:
- ze standardowym kołnierzem pod silnik według normy IEC
- z przyłączem pod silniki hydrauliczne
- z wałem napędowym
Przekładnie planetarne Bonfiglioli wykonywane są w różnych wersjach na wyjściu:
- z wałkiem wpustowym
- z wałkiem wielowypustowym
- z wałkiem zdawczym drążonym
- z tuleją zaciskową
- z kołem zębatym
- z piastą mocującą
Dodatkowo możemy wyposażyć przekładnie w hamulec wewnętrzny, ramię reakcyjne czy zbiornik wyrównawczy oleju z odpowietrznikiem. Niezawodność, kompaktowość oraz różnorodność opcji konstrukcyjnych pozwala na idealne zastosowanie w wielu aplikacjach.
Przekładnie kątowe Bonfiglioli
Przekładnia kątowa składa się z dwóch kół stożkowych i służy do zmiany kierunku przenoszenia napędu oraz redukcji obrotów. Ten typ przekładni charakteryzuje się dużą sprawnością oraz przenoszeniem dużych mocy przy niewielkich gabarytach napędu do 90 kW.
Przekładnie kątowe Bonfiglioli oznaczane są symbolem RAN
Ze względu na konstrukcję dysponujemy przełożeniami w zakresie I= 1:1 do I= 1:7,4.
Przekładnie kątowe Bonfiglioli produkowane są w następujących konfiguracjach:
– wyjście z wałem zdawczym pełnym z wpustem (jedno lub obustronnym),
– wyjście z wałem zdawczym drążonym z wielowypustem,
– wejście z wałem wejściowym pełnym z wpustem,
– z przyłączem kołnierzowym dla silników elektrycznych w standardzie IEC.
Wariatory Bonfiglioli
Wariatory to przekładnie bezstopniowe, w których przeniesienie momentu odbywa się za pomocą tarcz ciernych. Jest to moduł który umieszczony jest pomiędzy silnikiem elektrycznym a przekładnią. Wariatory służą do płynnej zmiany prędkości obrotowej układu napędowego. Są one alternatywnym rozwiązaniem dla falowników.
Bonfiglioli jest producentem wariatorów o mocy od 0.12 kW do 9,2 kW.
Zakres obrotów w tego typu przekładniach bezstopniowych to 1:5. Oznacza to, że stosując standardowy silnik 1400 obr./min uzyskujemy zakres regulacji obrotów od 150 obr/min do 1000 obr/min.
Wariatory Bonfiglioli oznaczone są symbolem V.
Przekładnie walcowo-stożkowe Bonfiglioli
Przekładnie walcowo-stożkowe są typem przekładni zębatych składających się z co najmniej dwóch stopni redukcji, z których jeden stopień stanowią koła stożkowe, a kolejne są stopniami walcowymi. Przekładnia walcowo-stożkowa jest przekładnią kątową. Charakteryzuje się bardzo dużą sprawnością sięgającą 97%. Do głównych zalet przekładni walcowo-stożkowych należy duża wytrzymałość zębów na zginanie oraz ich cichobieżność. W zależności od przełożenia dysponujemy przekładniami dwu-, trzy- i czterostopniowymi.
Przekładnie walcowo-stożkowe Bonfiglioli oznaczane są symbolem A.
Bonfiglioli dostarcza przekładnie walcowo-stożkowe w kilku wersjach:
– przekładnia z przyłączem kołnierzowym do silników elektrycznych w standardzie IEC lub NEMA,
– przekładnia z przyłączem kołnierzowym do serwomotorów,
– przekładnia z zintegrowanym silnikiem,
– reduktor z wałem wejściowym z wpustem.
Zakres przełożeń w przekładniach walowo-stożkowych Bonfiglioli mieści się w zakresie od I=5,4 do I= 1715.
Istotną zaletą przekładni walcowo-stożkowej jest również możliwość konfiguracji wyjścia:
– wał zdawczy drążony z rowkiem wpustowym (dwie średnice do wyboru),
– wał zdawczy pełny z wpustem (jedno lub dwustronny),
– wał zdawczy drążony gładki z pierścieniem zaciskowym,
– wał zdawczy drążony z wielowypustem,
– wał zdawczy drążony gładki z tulejami redukcyjnymi i pierścieniem zaciskowym,
– mocowanie łapowe, kołnierzowe lub przez ramię reakcyjne,
Przekładnie walcowe Bonfiglioli
Przekładnie walcowe to grupa napędów w układzie prostym lub z przesuniętą osią. W tego typu przekładniach może współpracować ze sobą jedna-, dwie-, trzy- lub cztery pary kół zębatych. Przekładnie walcowe mocuje się do urządzenia za pomocą łap lub kołnierza. Cechą charakterystyczną dla tych napędów jest duża sprawność sięgającą 95%. Przekładnie mogą być wyposażone w przyłącze kołnierzowe dla silników elektrycznych w standardzie IEC lub NEMA, przyłącze kołnierzowe dla serwomotorów, zintegrowany silnik kompaktowy lub wał wejściowy pełny z wpustem.
Przekładnie walcowe Bonfiglioli oznaczane są symbolami: S, C.
Zakres przełożeń w przekładniach wałowych mieści się w zakresie od I=1,4 do I= 1481.
Przekładnie ślimakowe Bonfiglioli
Przekładnie ślimakowe są najczęściej stosowanymi przekładniami w maszynach przemysłowych. Swoją popularność zawdzięczają atrakcyjnej cenie, dostępności, zwartej konstrukcji oraz bezobsługowej pracy. Przekładnia ślimakowa to przekładnią zębata, w której współpracują ze sobą dwa elementy: ślimak (wykonany ze stali hartowanej) i ślimacznica wykonana ze stopu brązu). Przekładnie możemy montować do urządzeń za pomocą kołnierza, ramienia reakcyjnego lub bezpośrednio do korpusu. Ważną zaletą przekładni ślimakowych jest samohamowność.
Przekładnie ślimakowe Bonfiglioli oznaczane są symbolami: VF, W.
Standardowe przełożenie przekładni ślimakowych mieści się w zakresie od I=7 do I=100.
Poprzez zastosowanie stopnia walcowego R lub złożenie dwóch przekładni możemy osiągnąć przełożenie nawet do I=10 000.
Sprawność przekładni ślimakowych, waha się w zależności od przełożenia w zakresie od 40% do 85%
Zadzwoń do nas +48 534 325 599 lub napisz do nas